Емануел Янсен (Emmanuel Janssen) основава Union Chimique Belge (UCB) в Брюксел, Белгия през 1928 г. с първоначален акцент върху промишлените химикали. Това е една от първите компании в света, която извлича амоняк от въглища.
UCB е имала и малък фармацевтичен отдел, базиран близо до Meurice Laboratories. По време на Първата световна война учените от Meurice първи откриват метод за отделяне и пречистване на инсулин.
Компанията оказва фармацевтична подкрепа и по време на Втората световна война, произвежда лекарствени продукти, включително калций, фосфор, витамини, инсулин и сулфамиди.
Засилва дейността си по производство на филм-материали и международното си присъствие с основаването на Cellophane Española през 1943 г.
1950- 1980
Компанията сновава Център за фармацевтични изследвания през 1952 г. и скоро прави серия от открития, включително и на първото лекарство за тревожност в света, Atarax® (hydroxyzine) - не-бензодиазепинов транквилант. Atarax® два името си на нов клас лекарства – ataraxics – и осигурява ресурси на компанията за разширяване на научните изследвания и развитие.
UCB дава лиценз за разпространението на Atarax® в САЩ на Pfizer - тогава малка, млада компания, като ѝ помага да се превърне в основна компания на фармацевтичния пазар. Партньорството на UCB с Pfizer продължава и до днес.
Компанията започва да проучва потенциала на биотехнологиите през 1965 г.
През 1972 г. пуска на пазара Nootropil® (piracetam) за лечение на нарушенията в паметта и равновесието, което осигурява ресурси за създаването на нов, високотехнологичен фармацевтичен център за научни изследвания и развитие в Braine-l Alleud, Белгия.
Компанията разширява мрежата си от дъщерни дружества в Европа, като продължава да набляга на три основни области – химикали, филм-материали и лекарства.
1980-2002
UCB регистрира новото си антихистаминово откритие - Zyrtec® (цетиризин) - марка, която скоро се превръща в "най-добре продаван продукт" с продажби над 1 млрд. долара.
Започва разработването на Keppra® (levetiracetam), ново антиепилептично лекарство и втората марка, която води до голям успех в продажбите.
Keppra® е одобрена в САЩ през 1999 г. и пусната на пазара през 2000 г.
Zyrtec® достига рекордни продажби.
UCB основава клон в Япония с придобиването на фармацевтичното звено Fujirebio (Токио), включващо завод в Сайтама.
Компанията придобива две фармацевтични компании в САЩ: Whitby Pharmaceuticals и Northampton Medical, в резултат на което е учредена UCB Inc.
Разширява се присъствието на UCB в Азия (Корея и Тайланд).
2002
Създаване на ресурси за следващия скок напред
Компанията придобива звената за производство на смоли, добавки и лепила от Solutia, Inc., която се слива със звената за производство на химикали и опаковки на UCB и формират отдел наречен Surface Specialties. Продажбата именно на тези дейности осигуряват на UCB преобразуването ѝ в биофармацевтична компания три години по-късно.
Xyzal® получава одобрение в САЩ.
Keppra® става пазарен лидер в САЩ.
2004
Започва преобразуването в биофармацевтична компания
UCB решава да наблегне единствено върху „биофармацевтичните средства”– комбинация от големи молекули, базирани на антитела и малки молекули, извлечени по химичен път.
Придобива водещата компания за биотехнологии във Великобритания Celltech и продава звената си за производство на опаковки и химикали. Година по-късно (2005 г.) продава дейността си в отдел Surface Specialties.
Акцентът върху научните изследвания и развитие се разширява от две терапевтични области (ЦНС и Алергология/ Респираторна система) на четири (ЦНС, Възпаление, Онкология, и Алергология/ Респираторна система). По-късно алергология и респираторна система са включени в областта "Възпаления".
2006
Подаване на документи за одобрение на първия биологичен продукт на компанията
Cimzia® е най-съвременният ни биологичен продукт и е внесен за одобрение от властите в САЩ и Европа за лечение на болестта на Крон.
UCB придобива Schwarz Pharma, най-голямо придобиване до момента в историята на компанията, което обогатява продуктовата ни дейност и гамата от продукти, като ни въвежда в нови области, особено в болестта на Паркинсон.
2008
Компанията пуска на пазара няколко продукта в ключови области
Cimzia® - болест на Крон (САЩ)
Keppra®XR - допълваща терапия при епилепсия (САЩ)
Vimpat® - допълваща терапия при епилепсия (Европа)
Xyzal® - антихистамин за перорален прием (САЩ)
Наблягайки сериозно върху ангажирането на специалисти в областта на ЦНС и Имунология в Европа, САЩ и Япония (партньор Otsuka), UCB е готова за бъдещето- да стане водеща биофармацевтична компания от следващо поколение.
2009
Поредна година с нови лекарства
Cimzia® - ревматоиден артрит (САЩ и Европа)
Neupro® - синдром на неспокойните крака (Европа)
Vimpat® - допълваща терапия при епилепсия (САЩ)
2010
Година на силни резултати
Над 23 000 пациенти - (почти удвоен брой пациенти в сравнение с 2009 г.) , лекувани с новите основни продукти на UCB в над 27 страни по целия свят.
Компанията има силно портфолио с развиващи се седем проекта във Фаза 3 и шест проекта във Фаза 2 в областите ЦНС и Имунология.
2011
Запомнящи се резултати в растежа на основните лекарства
Повече от 304 000 пациенти се лекуват с основните продукти на UCB в 28 страни, включително в развиващите се пазари като Русия или Бразилия
Силни продукти в краен етап на разработка.
2012
Повратна точка
Това е повратната точка, която определя трансформацията на UCB в ориентирана към пациента биофармацевтична компания.
Продажбите на нашите 3 ключови медикамента - за ревматоиден артрит, епилепсия и болест на Паркинсон, надминават тези на утвърдения медикамент срещу епилепсия на UCB.
2013
Начало на нова ера
Ръстът на ключовите медикаменти през 2013 г. създава здрава основа за началото на нова ера.
2014
UCB затвърждава своята силна позиция с наличието на ключови активи за растеж
Въз основа на силната си позиция и основните активи UCB се подготвя за следващата вълна от нови лекарства и решения, които ще допринесат за бъдещия растеж и създаването на значими ползи за пациентите.
2015
UCB постига обещанието си за успех
UCB постига обещанието си за растеж с двуцифрен ръст на приходите и печалбата. С големите постижения през 2015 г. компанията си проправя път към бъдещето с обещаващи нови лекарства, които да осигурят значими ползи за пациентите.